29-05-2017 1e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Milan Iersel - WaarBenJij.nu 29-05-2017 1e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Milan Iersel - WaarBenJij.nu

29-05-2017 1e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Milan

30 Mei 2017 | Curaçao, Curaçao

In de loop van de ochtend kreeg Milan weer een bui. Niet zo als vrijdag, maar toch een behoorlijke. Hierop besloten dat Gerben alleen naar de informatiebijeenkomst zou gaan, zodat Milan niet dacht dat het al tijd voor hem was.

Om 12:30 uur kwamen Lisa en Irene (intern) kennis met ons maken. Milan koos ervoor om met Irene rond te gaan kijken, zodat wij met Lisa over Milan konden praten en de doelstellingen te bespreken.
Doelstellingen zijn net als voorgaande keren de communicatie. Aangezien Milan waarschijnlijk aan het puberen is geslagen en bv niet meer zijn nagels en haar wil laten knippen en regelmatig een bui heeft, zal ook hier aandacht aan worden gegeven.

Vervolgens ging alles goed, totdat Milan op het dock moest en hij Kanoa (therapiedolfijn) zag en flink begon tegen te stribbelen. Een groot gedeelte van de tijd is erin gaan zitten om Milan in het water te krijgen, wat uiteindelijk is gelukt. Lisa gaf in de nabespreking aan dat ze dit niet tegen de zin van Milan gedaan heeft om een goede band op te bouwen.
Milan is dus maar even in het water geweest en liet zich regelmatig horen.
Nadat hij weer uit het water was ging alles weer heel soepel.

Vervolgens terug naar ons verblijf gegaan om Milan bij te laten komen van de eerste therapiedag.
Na ongeveer twee uur vragen gesteld met de ja/nee kaartjes. Vond Milan het zwemmen met de dolfijn leuk: NEE. Vond Milan Lisa leuk: JA. Vond Milan Irene leuk: JA. Vond Milan Kanoa leuk: Nee.
Het lijkt erop dat morgen weer een pittige dag gaat worden om Milan in het water te krijgen.

  • 30 Mei 2017 - 08:25

    John:

    Hoi Gerben,

    Klopt, Milan heeft gelijk. Ik vind Lisa en Irene ook leuk.
    Verder veel success met de training.

    John

  • 30 Mei 2017 - 08:27

    John:

    Sorry, therapie natuurlijk.
    Gr John

  • 30 Mei 2017 - 10:18

    Bas, Astrid En Isa:

    Milan veel plezier met het zwemmen samen met de dolfijnen! Geniet er maar lekker van met zn drietjes xxx veel groetjes Bas, Astrid en Isa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Milan

Ik ben Milan van Iersel en ga in Mei 2014 (week 22 en 23) voor de derde keer dolfijn ondersteunende therapie volgen op Curaçao. Na in 2011 via Stichting Tess te mogen gaan ga ik nu voor de tweede keer via Stichting Tess. Tijdens en na de voorgaande twee therapieën heb ik mij positief ontwikkeld (beter luisteren, minder (aantal, duur, geluid) driftbuien, meer oog voor de omgeving, veel minder met spuug spelen, zonnebril en –pet ophouden). Ik heb een ontwikkelingsniveau van ongeveer 15 maanden. Mijn motorische vaardigheden zijn het best ontwikkeld, maar mijn communicatieve en sociale vaardigheden lopen achter op mijn ontwikkelingsniveau. Na allerlei onderzoeken is bij mij een afwijking gevonden op het 23e chromosoom paar (Jongen = XY, Meisje = XX). Op dit chromosoom paar is een duplicatie(=verdubbeling) van een klein gedeelte op het X-chromosoom vastgesteld: zogenaamd microduplicatie Xq13.1 Volgens de arts is dit ZEER waarschijnlijk de oorzaak van mijn ontwikkelingsachterstand. Op het moment van vaststelling was deze afwijking nog nooit eerder beschreven en kon het niet met 100% zekerheid worden gezegd. Daarom kon er ook nog niets worden gezegd over mijn verdere ontwikkeling. Begin 2013 zijn wij via deze weblog in contact gekomen met een moeder met een zoon waarbij dezelfde afwijking is vastgesteld. Ondertussen is bij een derde jongen in Nederland ook deze afwijking vastgesteld. Momenteel is onderzoek naar de afwijking gaande in Groningen en moeten wij wachten op de uitkomst. Ik hoop dat ik tijdens de therapie weer een aantal positieve ontwikkelingen ga doormaken en dat jullie veel plezier beleven aan mijn weblog. Laat eens een berichtje achter, want dat vinden wij net zo leuk om te lezen als jullie de weblog. Groetjes Milan

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 56823

Voorgaande reizen:

24 Mei 2017 - 13 Juni 2017

Dolfijn therapie 2017

22 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Dolfijn therapie 2014

12 April 2013 - 30 April 2013

Dolfijn therapie 2013

23 September 2011 - 10 Oktober 2011

Dolfijn ondersteunende therapie Curacao

Landen bezocht: