De eerste dagen op Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Milan Iersel - WaarBenJij.nu De eerste dagen op Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Milan Iersel - WaarBenJij.nu

De eerste dagen op Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Milan

27 Mei 2017 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag zijn wij met Milan vertrokken voor dolfijn ondersteunende therapie op Curaçao. Dit is zijn 3e en dus laatste keer via Stichting Tess. Bij deze al bedanken wij alle mensen die zich in de loop der jaren hebben ingezet om zoveel mogelijk kinderen deze mogelijkheid te bieden.

Helaas liep ook deze keer de vlucht niet soepel. Begon op Schiphol al met 1 uur en 20 minuten vertraging. En ook al had Milan een reistablet gekregen begon hij tijdens de vlucht na 2 ½ uur met overgeven en dat elk half uur.

Aangekomen op Curaçao bleken er 4 therapiegezinnen op de vlucht te zitten en zijn we met de bus naar onze verblijfsaccomodaties gebracht.
Bij aankomst Milan meteen op bed gelegd en zelf hebben wij het ook niet laat gemaakt.

DONDERDAG
Vandaag rustig aan gedaan. Onze huurauto opgehaald en de eerste boodschappen gehaald bij Vreugdehil.

’s-Middags even in het zwembad gespeeld en daarna bij ons appartement gegeten.

Milan gaf om 19:00 uur dat hij naar bed wilde.

VRIJDAG
Na het ontbijt zijn wij naar het CDTC gewandeld. Hoe dichter we bij het CDTC kwamen hoe blijer Milan werd. Duidelijk dat hij het herkende. Toen Milan de dolfijnen zag werd hij helemaal blij. Bij het CDTC kwamen wij Ricarda tegen en hebben even met elkaar staan praten. Toen de papieren opgehaald en Milan heeft om 13:00 uur therapie van Lisa. Nog even rondgekeken op het Sea aquarium en toen terug gewandeld. Onderweg kwamen we Milan’s eerste therapeute Merel tegen. Zij vond dat Milan flink is gegroeid. We zullen haar de komende 2 weken niet zien, omdat zij vakantie heeft.

In de middag naar Mangusa Hypermarket geweest voor de grootte boodschappen.

Vroeg in de avond naar het strand gelopen en hebben we gegeten bij Chill&Grill. Aan een picknick tafel met onze voeten in het zand op een paar meter van de zee en een muziekje op de achtergrond. We hebben de Chill&Grill platter gegeten. Verschillende soorten vlees van de BBQ (ossehaas, sparerib, kippevleugeltjes, worst) met nachos, geroosterd brood en aardappelsalade. Heerlijk.

Toen we Milan ’s-Avonds op bed wilden leggen kreeg hij een flinke bui. Hij heeft hierbij de bovenkant van zijn handen kapot gebeten en heeft verschillende bijtplekken op de binnenkant van zijn bovenarmen.

• 27 Mei 2017 - 18:46

Juliette Verhagen:

Fijn dat hij blij werd toen hij bij het CDTC was. We schrikken wel van zijn heftige bui op vrijdag avond. Hopelijk doet het maandag niet zeer als hij het water in moet. We zullen dagelijks jullie blog bij houden.

groetjes tante Juliette, ome Roland, Anouk, Anne en Rens

• 27 Mei 2017 - 20:55

Opa En Oma Van Iersel:

Fijn dat Milan blij werd en alles nog herkende. Hopen dat het de komende dagen beter gaat !
    Vanmiddag heeft opa Sjef gebeld, hij schrok dat Milan zo ziek was geweest maar was blij dat jullie goed aangekomen waren. Moest jullie allemaal de groeten doen van opa.
    Heb hem het telefoonnummer van Juliëtte gegeven zodat hij de komende week kan informeren hoe het gaat.
    Groeten van ons beiden.
    Opa Wim en Oma Francé.

• 28 Mei 2017 - 11:50

Jos En Rianne De Beer:

Vervelend dat Milan weer ziek is geworden.Maar mooi om te horen dat hij het toch herkende. Weet zeker dat hij weer gaat genieten als hij zijn beloning weer krijgt zwemmen met de dolfijnen. Geniet alledrie van je tijd daar. Groeten van ons.

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Milan

Ik ben Milan van Iersel en ga in Mei 2014 (week 22 en 23) voor de derde keer dolfijn ondersteunende therapie volgen op Curaçao. Na in 2011 via Stichting Tess te mogen gaan ga ik nu voor de tweede keer via Stichting Tess. Tijdens en na de voorgaande twee therapieën heb ik mij positief ontwikkeld (beter luisteren, minder (aantal, duur, geluid) driftbuien, meer oog voor de omgeving, veel minder met spuug spelen, zonnebril en –pet ophouden). Ik heb een ontwikkelingsniveau van ongeveer 15 maanden. Mijn motorische vaardigheden zijn het best ontwikkeld, maar mijn communicatieve en sociale vaardigheden lopen achter op mijn ontwikkelingsniveau. Na allerlei onderzoeken is bij mij een afwijking gevonden op het 23e chromosoom paar (Jongen = XY, Meisje = XX). Op dit chromosoom paar is een duplicatie(=verdubbeling) van een klein gedeelte op het X-chromosoom vastgesteld: zogenaamd microduplicatie Xq13.1 Volgens de arts is dit ZEER waarschijnlijk de oorzaak van mijn ontwikkelingsachterstand. Op het moment van vaststelling was deze afwijking nog nooit eerder beschreven en kon het niet met 100% zekerheid worden gezegd. Daarom kon er ook nog niets worden gezegd over mijn verdere ontwikkeling. Begin 2013 zijn wij via deze weblog in contact gekomen met een moeder met een zoon waarbij dezelfde afwijking is vastgesteld. Ondertussen is bij een derde jongen in Nederland ook deze afwijking vastgesteld. Momenteel is onderzoek naar de afwijking gaande in Groningen en moeten wij wachten op de uitkomst. Ik hoop dat ik tijdens de therapie weer een aantal positieve ontwikkelingen ga doormaken en dat jullie veel plezier beleven aan mijn weblog. Laat eens een berichtje achter, want dat vinden wij net zo leuk om te lezen als jullie de weblog. Groetjes Milan

Actief sinds 09 Juli 2011