Vrijdag en Zaterdag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Milan Iersel - WaarBenJij.nu Vrijdag en Zaterdag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Milan Iersel - WaarBenJij.nu

Vrijdag en Zaterdag

Blijf op de hoogte en volg Milan

25 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

Bij Kontiki ligt het internet er al bijna 2 dagen uit.
Daarom nu update van vrijdag en zaterdag tijdens het zondag ochtend ontbijt bij Cabana, daar werkt het internet gelukkig wel.

23-05-2014 Vrijdag

Wij hadden ons ingesteld op een lange nacht, want Milan lag gisteren al om 16:00 ziek te bed en was als een blok in slaap gevallen.
Milan werd om 00:45 uur wakker, maar bleef rustig. We hebben hem toen een zetpil gegeven en wat appelsap laten drinken. Hij bleef lekker rustig en om 02:00 uur viel hij weer in slaap tot 04:00 uur.
Ook toen bleef hij lekker rustig in bed en konden wij doorslapen.
Om 06:00 uur toch maar rustig aan opgestaan en Milan regelmatig wat appelsap laten drinken, maar om iets over zevenen ging het alsnog mis en moest hij opnieuw overgeven.

Om 07:30 toch gaan ontbijten bij Cabana en Milan wilde toch wat eten. Hij heeft toen 2 bekertjes met yoghurt gegeten en appelsap. Hij begon hiedoorp weer energie te krijgen.

In de loop van de ochtend rustig aan naar het CDTC gewandeld om de informatiemap op te halen.
We wisten al dat Milan niet Merel, therapeute van de vorige 2 keer, zou krijgen, omdat Merel deze periode vakantie heeft.
De therapeut die Milan nu krijgt is Paul. Paul hebben wij vorig jaar ontmoet, toen hij nog in opleiding was.
De therapie start om 10:30, zodat we ’s ochtend op ons gemak kunnen ontbijten en dan naar het CDTC wandelen.
Nog even de dolfijnenshow gekeken en toen weer terug gewandeld.

Met de lunch voor Milan weer wat yoghurt besteld, maar toen er voor een andere tafel friet met een hamburger langs kwam veerde hij omhoog en liet zich horen dat hij dat wilde hebben.
Milan is dus bijna weer helemaal de oude.

’s middags rustig aan gedaan, wat gezwommen in het zwembad.

’s avonds zat Milan aan de friet met frikandel en is hij weer helemaal de oude.
Wij hadden vismarkt en hebben de kok maar een aantal, voor ons onbekende, lekkere stukjes vis laten klaar maken
Het smaakte uitstekend.

24-05-2014 Zaterdag

Milan werd rond 06:00 uur wakker en alles leek in orde, maar tijdens het ontbijt was hij al niet te genieten.

Daarna om 10:00 de auto opgehaald en zijn we naar Mangusa hypermarket gereden voor de boodschappen.

Tijdens het middag eten was Milan af en toe weer niet te genieten.

’s middags naar het strand geweest en heerlijk gezwommen.

Maar net voor het avond eten ging het helemaal mis met Milan. Hij was aan het krijsen, huilen, bijten, …. .
Hierop hebben we besloten om maar weer eten te gaan halen en op ons terras op te eten.

• 27 Mei 2014 - 18:54

Bas Astrid En Isa:

Hoi Milan,

veel plezier met de dolfijnen, geniet maar lekker samen!

groetjes Bas Astrid en Isa

Milan

Ik ben Milan van Iersel en ga in Mei 2014 (week 22 en 23) voor de derde keer dolfijn ondersteunende therapie volgen op Curaçao. Na in 2011 via Stichting Tess te mogen gaan ga ik nu voor de tweede keer via Stichting Tess. Tijdens en na de voorgaande twee therapieën heb ik mij positief ontwikkeld (beter luisteren, minder (aantal, duur, geluid) driftbuien, meer oog voor de omgeving, veel minder met spuug spelen, zonnebril en –pet ophouden). Ik heb een ontwikkelingsniveau van ongeveer 15 maanden. Mijn motorische vaardigheden zijn het best ontwikkeld, maar mijn communicatieve en sociale vaardigheden lopen achter op mijn ontwikkelingsniveau. Na allerlei onderzoeken is bij mij een afwijking gevonden op het 23e chromosoom paar (Jongen = XY, Meisje = XX). Op dit chromosoom paar is een duplicatie(=verdubbeling) van een klein gedeelte op het X-chromosoom vastgesteld: zogenaamd microduplicatie Xq13.1 Volgens de arts is dit ZEER waarschijnlijk de oorzaak van mijn ontwikkelingsachterstand. Op het moment van vaststelling was deze afwijking nog nooit eerder beschreven en kon het niet met 100% zekerheid worden gezegd. Daarom kon er ook nog niets worden gezegd over mijn verdere ontwikkeling. Begin 2013 zijn wij via deze weblog in contact gekomen met een moeder met een zoon waarbij dezelfde afwijking is vastgesteld. Ondertussen is bij een derde jongen in Nederland ook deze afwijking vastgesteld. Momenteel is onderzoek naar de afwijking gaande in Groningen en moeten wij wachten op de uitkomst. Ik hoop dat ik tijdens de therapie weer een aantal positieve ontwikkelingen ga doormaken en dat jullie veel plezier beleven aan mijn weblog. Laat eens een berichtje achter, want dat vinden wij net zo leuk om te lezen als jullie de weblog. Groetjes Milan

Actief sinds 09 Juli 2011