Therapiedag 1 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Milan Iersel - WaarBenJij.nu Therapiedag 1 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Milan Iersel - WaarBenJij.nu

Therapiedag 1

Blijf op de hoogte en volg Milan

16 April 2013 | Curaçao, Curaçao

Vandaag is het dan zover, Milan heeft zijn eerste therapiedag. Op tijd opgestaan om te ontbijten en op naar het CDTC.

Toen Merel naar buiten kwam leek het er op dat hij haar herkende. Op aangeven van ons gaf hij haar een handje en kusje. Na een klein praatje is Milan met de intern naar binnen gegaan en hebben wij het gesprek gehad over hoe het met Milan gaat en wat de doelstellingen zijn voor de therapieperiode. De doelstellingen zijn eigenlijk het zelfde als de vorige keer, namelijk communicatie, concentratie, zelfstandigheid, zindelijkheid en een nieuw thema hoe we Milan het spugen en het spelen met zijn spuug tegen kunnen gaan.

De therapiedolfijn voor Milan is Chabelita en de dolfijntrainster is Sonya. Tijdens de vorige therapie periode had Milan de eerste dag ook Chabelita, omdat toen net Noa het dochtertje van Gee Gee was overleden. Toen was Milan een beetje angstig van Chabelita, maar na tussenkomst van Mateo ging het een stuk beter.

Na het werken binnen kwamen Milan, Merel en de intern naar buiten voor het werken op het dok. In het begin kroop Milan weer bij Merel op schoot. In het water moest Milan ook nog niet veel van Chabelita hebben, maar op het einde van de watertijd had hij het grootste plezier. Na 1 dag therapie is Milan al weer net zo vrij in het water met de dolfijn als de vorige therapie periode op de laatste dag. Dit is een goede start van de therapie.

Ook het werken op het dok ging goed. Hij was niet geconcentreerd en veel aan het spugen, maar de werkjes had hij zo klaar. Milan was zo aan het spugen dat hij 1 keer in het gezicht van Merel spuugde. Is het Merel meteen duidelijk hoeveel Milan ermee bezig is.

In het nagesprek gaf Merel aan dat Milan het heel goed had gedaan voor de eerste dag. Ze gaf dezelfde zaken aan welke wij ook al van de kant hadden gezien. Het spugen had ze nu nog genegeerd, maar ze ging dit intern bespreken hoe dit het beste aan te pakken.
Samengevat dus een goede therapie start van Milan.

Tegen de middag zijn we naar Willemstad gereden en hebben daar de hele middag wat rondgekeken en zijn we na het avondeten weer terug gereden.

P.S. video toevoegen is nogal een probleem met de verbinding welke wij hier hebben. Sorry voor onze PSV-ers, maar ik kan hem altijd later nog toezenden.

• 16 April 2013 - 07:38

Juliette, :

Wat fijn dat het zo goed is gegaan met Milan. Wij zijn ook heel benieuwd naar de vorderingen. Heel veel plezier vandaag bij de dolfijnen Milan. Laat maar aan opa en oma en papa en mama zien hoe goed je het kan.

groetjes tante Juliëtte, ome Roland, Anouk en Rens

• 16 April 2013 - 07:51

Anouk:

leuk dat hij het leuk vind bij de dolfijn chabelitha
    ook hele leuke foto`s
    heeeeeeeeeeeeeel veel plezier vandaag met de dolfijnen

-xxxxx- anouk

• 16 April 2013 - 18:10

Angelique Lautenslager, Moeder Van Silvijn:

Hallo familie van Iersel,

We zullen jullie wel niet zo veel zien, want onze therapietijd is om 13.00 uur. En wat is het dan warm...
    We wensen jullie een hele positieve therapietijd toe en hopen dat Milan grote stappen vooruit maakt. Heel veel succes en plezier toegewenst. Zien we jullie straks nog bij de borrel???

Groetjes,
    Angelique Lautenslager

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

29 April 2013

Zaterdag en Zondag (3e weekend)

27 April 2013

Therapiedag 8

24 April 2013

Therapiedag 7
Milan

Ik ben Milan van Iersel en ga in Mei 2014 (week 22 en 23) voor de derde keer dolfijn ondersteunende therapie volgen op Curaçao. Na in 2011 via Stichting Tess te mogen gaan ga ik nu voor de tweede keer via Stichting Tess. Tijdens en na de voorgaande twee therapieën heb ik mij positief ontwikkeld (beter luisteren, minder (aantal, duur, geluid) driftbuien, meer oog voor de omgeving, veel minder met spuug spelen, zonnebril en –pet ophouden). Ik heb een ontwikkelingsniveau van ongeveer 15 maanden. Mijn motorische vaardigheden zijn het best ontwikkeld, maar mijn communicatieve en sociale vaardigheden lopen achter op mijn ontwikkelingsniveau. Na allerlei onderzoeken is bij mij een afwijking gevonden op het 23e chromosoom paar (Jongen = XY, Meisje = XX). Op dit chromosoom paar is een duplicatie(=verdubbeling) van een klein gedeelte op het X-chromosoom vastgesteld: zogenaamd microduplicatie Xq13.1 Volgens de arts is dit ZEER waarschijnlijk de oorzaak van mijn ontwikkelingsachterstand. Op het moment van vaststelling was deze afwijking nog nooit eerder beschreven en kon het niet met 100% zekerheid worden gezegd. Daarom kon er ook nog niets worden gezegd over mijn verdere ontwikkeling. Begin 2013 zijn wij via deze weblog in contact gekomen met een moeder met een zoon waarbij dezelfde afwijking is vastgesteld. Ondertussen is bij een derde jongen in Nederland ook deze afwijking vastgesteld. Momenteel is onderzoek naar de afwijking gaande in Groningen en moeten wij wachten op de uitkomst. Ik hoop dat ik tijdens de therapie weer een aantal positieve ontwikkelingen ga doormaken en dat jullie veel plezier beleven aan mijn weblog. Laat eens een berichtje achter, want dat vinden wij net zo leuk om te lezen als jullie de weblog. Groetjes Milan

Actief sinds 09 Juli 2011