Therapiedag 9 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milan Iersel - WaarBenJij.nu Therapiedag 9 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milan Iersel - WaarBenJij.nu

Therapiedag 9

Door: MilanvanIerseldolfijntherapie

Blijf op de hoogte en volg Milan

07 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Milan heeft vannacht weer uitstekend geslapen. Ontbijtpakketje ophalen en weer op weg naar het CDTC. Voor bijna alle kinderen op 2 na was het vandaag de laatste therapiedag. Therapeute Merel heeft de verloren maandag van vorige week niet in het tussen weekend ingehaald, maar geeft deze therapie morgen (zaterdag). Wij hebben in overleg met Merel besloten om deze therapie niet om 08:00 uur te laten plaats vinden, maar na het ander therapie kind. De therapie begint zaterdag dan pas om 13:00 uur, zodat we eerst op ons gemak kunnen ontbijten.

Het binnen werken heeft Milan vandaag goed gedaan. Hij moest uit 2 blokjes met een verschillende kleur de juiste kiezen en deze op de juiste plaats tussen de andere blokjes leggen. Dit ging goed, totdat hij uit 3 verschillende kleur blokjes moest gaan kiezen en alle blokje pakte en deze op de juiste plek neerlegde en vervolgens Merel uitdagend aan keek. Dit gebeurde een paar keer en toen greep Merel in. Daarna heeft Milan de oefening verder goed afgemaakt.

Buiten op het dok was Milan minder geconcentreerd. Met de kunstje koos hij deze keer NIET zijn favorieten nl. de stok en het surfboard, maar de kunstjes waar Gee Gee dicht bij komt.
Tijdens de oefening op het dok zij Milan goed de klank “M”, maar de klank “O” was niet overtuigend. Hij werd dus niet beloond, Merel zei alleen dat hij het goed had geprobeerd en ging weer verder.

Merel gaf aan dat Milan de afgelopen dagen af en toe goed meewerkt en dan ineens denkt van hee dat is niet volgens mijn zinnetje en gaat dan uitdagen. Op het uitdagen moet niet in worden gegaan en na enig aandringen ingrijpen, zodat Milan door krijgt dat het geen zin heeft om te proberen zijn eigen zinnetje te krijgen.

Hierna was het alweer afgelopen en namen de andere therapiekinderen en ouders afscheid van hun therapeuten. Omdat Martine en Tamara morgen er niet bij zijn, zij hebben namelijk weekend, hebben wij ook al van hen afscheid genomen. Milan heeft ze bedankt met een mooie foto met tekst.
Wij hebben verder afscheid genomen van 2 andere Nederlandse families, zij vertrekken morgen alweer naar Nederland. Een van de kinderen had gelijktijdig met Milan therapie en met hen was het elke ochtend even gezellig kletsen over elkaars kinderen en konden elkaar ook bruikbare tips geven.

Nu heeft Milan morgen de laatste therapie dag en zit ons verblijf op Curaçao er al weer bijna op. Dit werd eens te meer duidelijk doordat we de brief “Goede terugreis” ontvingen met daarop het tijdstip dat wij zondag worden opgehaald. We worden zondag om 17:10 uur opgehaald en ons vliegtuig vertrekt om 20:10 uur terug naar Nederland.

  • 07 Oktober 2011 - 20:43

    Jan Mathijssen:

    Hoi Jolanda, Gerben,

    Jammer dat het voorbij is? Als ik het zo lees heb je voldoende tips gekregen om thuis verder te gaan met Milan. Je zult zeker nog tips meekrijgen. Geniet van de laatste dag en alvast een prettige terug reis.
    Het was super om dagelijks jullie verslag te lezen en de vorderingen te volgen.

    Spreek jullie in Nederland wel weer.

    Groetjes
    Jan Mathijssen
    Stichting Tess

  • 08 Oktober 2011 - 13:03

    Hans Kuijpers:

    Hoi Jolanda en Gerben,
    helaas het zit er bijna op. Morgen nog de inhaaldag en zondag nog wat relaxen, voor zover dat kan op een terugreisdag en dan maandag weer terug in het koude natte Nederland.
    Ik (we) hebben met aandacht de reisverslagen gelezen en volgens mij heeft Milan een mooie vooruitgang laten zien. Ook de tips en trucs voor jullie zelf kun je meenemen en straks in het dagelijkse ritme proberen toe te passen.
    Ik hoop dat het in elk geval een geweldige ervaring is geweest en dat jullie hele mooie momenten gezien hebben. Geniet ook daarvan en voor morgen een goede thuisreis toegewenst.
    Hans Kuijpers,
    voorzitter stichting Tess.

  • 08 Oktober 2011 - 20:56

    Marij (zonnelicht):

    Hallo Milan,Gerben en Jolanda
    Ik heb met veel plezier jullie verhaal gelezen en genoten van de mooie foto's.
    Ik herken Milan in jullie verhaal, maar hij heeft zeker veel geleerd.
    Ik hoop dat hij dat vast kan houden.
    Goede reis terug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Dolfijn ondersteunende therapie Curacao

Dolfijn ondersteunende therapie Milan van Iersel

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2011

Therapiedag 10

07 Oktober 2011

Therapiedag 9

07 Oktober 2011

Therapiedag 8

05 Oktober 2011

Therapiedag 7

04 Oktober 2011

Therapiedag 6
Milan

Ik ben Milan van Iersel en ga in Mei 2014 (week 22 en 23) voor de derde keer dolfijn ondersteunende therapie volgen op Curaçao. Na in 2011 via Stichting Tess te mogen gaan ga ik nu voor de tweede keer via Stichting Tess. Tijdens en na de voorgaande twee therapieën heb ik mij positief ontwikkeld (beter luisteren, minder (aantal, duur, geluid) driftbuien, meer oog voor de omgeving, veel minder met spuug spelen, zonnebril en –pet ophouden). Ik heb een ontwikkelingsniveau van ongeveer 15 maanden. Mijn motorische vaardigheden zijn het best ontwikkeld, maar mijn communicatieve en sociale vaardigheden lopen achter op mijn ontwikkelingsniveau. Na allerlei onderzoeken is bij mij een afwijking gevonden op het 23e chromosoom paar (Jongen = XY, Meisje = XX). Op dit chromosoom paar is een duplicatie(=verdubbeling) van een klein gedeelte op het X-chromosoom vastgesteld: zogenaamd microduplicatie Xq13.1 Volgens de arts is dit ZEER waarschijnlijk de oorzaak van mijn ontwikkelingsachterstand. Op het moment van vaststelling was deze afwijking nog nooit eerder beschreven en kon het niet met 100% zekerheid worden gezegd. Daarom kon er ook nog niets worden gezegd over mijn verdere ontwikkeling. Begin 2013 zijn wij via deze weblog in contact gekomen met een moeder met een zoon waarbij dezelfde afwijking is vastgesteld. Ondertussen is bij een derde jongen in Nederland ook deze afwijking vastgesteld. Momenteel is onderzoek naar de afwijking gaande in Groningen en moeten wij wachten op de uitkomst. Ik hoop dat ik tijdens de therapie weer een aantal positieve ontwikkelingen ga doormaken en dat jullie veel plezier beleven aan mijn weblog. Laat eens een berichtje achter, want dat vinden wij net zo leuk om te lezen als jullie de weblog. Groetjes Milan

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 56830

Voorgaande reizen:

24 Mei 2017 - 13 Juni 2017

Dolfijn therapie 2017

22 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Dolfijn therapie 2014

12 April 2013 - 30 April 2013

Dolfijn therapie 2013

23 September 2011 - 10 Oktober 2011

Dolfijn ondersteunende therapie Curacao

Landen bezocht: