Therapiedag 6 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milan Iersel - WaarBenJij.nu Therapiedag 6 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milan Iersel - WaarBenJij.nu

Therapiedag 6

Door: MilanvanIerseldolfijntherapie

Blijf op de hoogte en volg Milan

04 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Het leek erop dat Milan vannacht goed had geslapen, maar vandaag had Milan een mindere dag op het CDTC. Het binnenwerk ging in het begin goed. Hij moest op een schildpad kleurtoetsen indrukken. Merel zei een kleur en Milan moest de juiste kleur toets indrukken. De eerste kleuren ging goed, maar daarna had hij niet meer zo’n zin. Nadat alle toetsen waren ingedrukt, schoot de kop van de schildpad naar buiten en dat vond hij wel weer leuk.

Milan ging goed mee naar buiten. In het water was Milan niet zo bezig met Gee Gee maar meer knuffelig met Merel, wat niet de bedoeling is. Merel moest Milan continue bijsturen om met Gee Gee bezig te zijn. Het dok werk was al niet veel beter. Hij moest de letter E zeggen en dat ging na enig aandringen wel, maar vervolgens de letter O. Kijk voor het resultaat het filmpje maar.

Toen het dok werk klaar was moest Milan weer gaan douchen. Voor het douchen wordt Milan even op het toilet gezet voor ongeveer 10 seconden. Vandaag plaste hij voor de tweede keer op het toilet.

Toen de therapie was afgelopen zijn we nog even bij de dolfijnenshow gaan kijken. Vervolgens Milan een stuk terug laten wandelen, totdat hij echt geen zin meer had.

Vanmiddag naar het strand geweest en nadien nog in het zwembad geoefend met Milan om de “pu” te zeggen. Milan weer op het eilandje gezet en help laten vragen door de “pu” te zeggen. Doordat er ook andere Nederlanders en een Arubaan in het zwembad zaten en we veel geouwehoerd hebben had ik Milan van het eiland gehaald zonder “pu”te zeggen. Ik zet Milan terug en vertel dat hij nog geen “pu” had gezegd en herhaal het nog een aantal keer en Milan zegt “pu”. Nu mocht hij dus van het eiland af.

  • 05 Oktober 2011 - 10:48

    Oma Francé:

    Hoi Gerben Jolanda Milan
    Weer lekker geslapen in die warmte,hier koelt het goed af.
    Vanmorgen eerst de telefoon geprobeerd en die deed het, dus aan de vriezer beneden ligt het niet.
    Nu is Opa op de fiets (heeft net 'n buitje gehad denk ik)Kijken of het aan boven ligt die hadden we gisteren uit getrokken.
    Ook doet hij nog 'n keertje poetsen voor alle zekerheid.
    De was die we vies hadden gemaakt is al weer schoon nog even drogen(murde flink)
    Wat zijn het toch weer mooie foto's, goed dat Milan weer
    zijn eigen willetje heeft laten zien.
    dan kunnen ze goed met hem werken
    Zal straks een mooie album worden Opa en Oma willen er ook een,(tegen betaling natuurlijk)
    Verders nog een fijne dag en 'n goede therapie.

    Groetjes Oma Francé.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Dolfijn ondersteunende therapie Curacao

Dolfijn ondersteunende therapie Milan van Iersel

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2011

Therapiedag 10

07 Oktober 2011

Therapiedag 9

07 Oktober 2011

Therapiedag 8

05 Oktober 2011

Therapiedag 7

04 Oktober 2011

Therapiedag 6
Milan

Ik ben Milan van Iersel en ga in Mei 2014 (week 22 en 23) voor de derde keer dolfijn ondersteunende therapie volgen op Curaçao. Na in 2011 via Stichting Tess te mogen gaan ga ik nu voor de tweede keer via Stichting Tess. Tijdens en na de voorgaande twee therapieën heb ik mij positief ontwikkeld (beter luisteren, minder (aantal, duur, geluid) driftbuien, meer oog voor de omgeving, veel minder met spuug spelen, zonnebril en –pet ophouden). Ik heb een ontwikkelingsniveau van ongeveer 15 maanden. Mijn motorische vaardigheden zijn het best ontwikkeld, maar mijn communicatieve en sociale vaardigheden lopen achter op mijn ontwikkelingsniveau. Na allerlei onderzoeken is bij mij een afwijking gevonden op het 23e chromosoom paar (Jongen = XY, Meisje = XX). Op dit chromosoom paar is een duplicatie(=verdubbeling) van een klein gedeelte op het X-chromosoom vastgesteld: zogenaamd microduplicatie Xq13.1 Volgens de arts is dit ZEER waarschijnlijk de oorzaak van mijn ontwikkelingsachterstand. Op het moment van vaststelling was deze afwijking nog nooit eerder beschreven en kon het niet met 100% zekerheid worden gezegd. Daarom kon er ook nog niets worden gezegd over mijn verdere ontwikkeling. Begin 2013 zijn wij via deze weblog in contact gekomen met een moeder met een zoon waarbij dezelfde afwijking is vastgesteld. Ondertussen is bij een derde jongen in Nederland ook deze afwijking vastgesteld. Momenteel is onderzoek naar de afwijking gaande in Groningen en moeten wij wachten op de uitkomst. Ik hoop dat ik tijdens de therapie weer een aantal positieve ontwikkelingen ga doormaken en dat jullie veel plezier beleven aan mijn weblog. Laat eens een berichtje achter, want dat vinden wij net zo leuk om te lezen als jullie de weblog. Groetjes Milan

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 56814

Voorgaande reizen:

24 Mei 2017 - 13 Juni 2017

Dolfijn therapie 2017

22 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Dolfijn therapie 2014

12 April 2013 - 30 April 2013

Dolfijn therapie 2013

23 September 2011 - 10 Oktober 2011

Dolfijn ondersteunende therapie Curacao

Landen bezocht: