Therapiedag 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milan Iersel - WaarBenJij.nu Therapiedag 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milan Iersel - WaarBenJij.nu

Therapiedag 1

Door: MilanvanIerseldolfijntherapie

Blijf op de hoogte en volg Milan

27 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag weer vroeg op om op tijd (07:30 uur) op het CDTC te zijn voor het anamnesegesprek.
Milan ging met Martine naar binnen en wij hadden het gesprek met Merel. Martine is voor 2 maanden werkzaam bij het CDTC en gaat daarna in Nederland aan de slag. Milan is het 2e kind dat zij mee begeleid. De dolfijntrainster is Lize en is pas sinds kort werkzaam bij het CDTC. Merel vertelde ons dat Milan in eerste instantie Gee Gee als dolfijn zou krijgen, maar door wat gisteren is gebeurd met Noa is Milan nu aan Chabelita gekoppeld.
Met Gee Gee wordt nu wel apart gewerkt om haar weer z.s.m. in te kunnen zetten voor therapie.
Op dit moment is nog niet bekend waardoor Noa zo plotseling is overleden.

Na het gesprek waarin ook de doelstellingen zijn besproken: communicatie en sociaal gedrag, ging Merel naar binnen om Milan en Martine op te halen. Even later kwamen ze naar buiten en gingen ze op weg naar het dok. In het begin op het dok moest Milan niets hebben van Chabelita. Hij kroop zelfs bij Martine en Merel op schoot. Toen Merel het water in ging en Milan met zich meenam, moest Milan nog steeds niets van Chabelita hebben. Nadien vertelde Merel dat Chabelita te wild was.
Op het moment dat dolfijn Mateo zich bij Milan voegde was er meteen een klik. Mateo wordt momenteel niet ingezet voor therapie, omdat hij wat ziek is. Mateo zwemt wel mee in het bassin en wordt getraind. Door deze tussenkomst van Mateo was de terughoudendheid bij Milan meteen verdwenen en kwam ook het contact met Chabelita tot stand. Milan heeft de rest van de tijd met beide dolfijnen gezwommen en vond het prachtig.

Toen Milan weer terug moest om te douchen en om te kleden wou hij niet mee lopen. Hij ging op de grond liggen. Merel was kort naar Milan. Wij gaan verder en dat kan op 2 manieren, aan de hand of NIET aan de hand. Na een lichte aarzeling pakte Milan Merel bij de hand en liep mee.

In het nagesprek gaf Merel aan dat Milan het heel goed had gedaan. Zeker omdat hij in het begin niets van Chabelita moest weten en op het eind met Chabelita en Mateo samen in het water was. Dit was te danken aan de tussenkomst van Mateo, waar Milan meteen een klik mee had.
Morgen gaan ze een stap verder, vandaag was het eerst wennen aan de dolfijn(en).

• 27 September 2011 - 18:35

Marion Hurkmans:

Fijn om dit bericht te lezen>
    Geniet van de komende tijd daar!

Groetjes Patrick, Marion Rowen enTijmen

• 27 September 2011 - 18:40

Ingrid Korstanje:

hoi ,ik kijk nu in jullie dagboek,Ik heb niet gauw tranen in mijn ogen, maar nu wel ,wat fantastisch om Milan zo tezien,veel groetjes je zus,

• 27 September 2011 - 19:00

Oma Opa Van Iersel:

Wat een geweldige foto's . Je bent een grote vent Milan.Wij hopen dat je het morgen net zo goed doet groetjes .Oma Francé Opa Wim.

• 27 September 2011 - 19:40

De Bressertjes:

Hallekes,

goed om te lezen dat het toch allemaal goed is gekomen. Top dat dit zo opgelost is kunnen worden. Nu de rest van de therapie ook allemaal goed doorlopen. Dat gaat als wij het zo lezen helemaal goed komen.
    Maak er nog wat van en je ziet en leest wij blijven jullie volgen.

groetjes, Jurgen, Wilma, Nick en Joelle de Bresser

• 27 September 2011 - 20:23

Ome Roland, :

Wat een leuke foto's en wat geniet milan van de dolfijnen. Kun je goed zien op de foto met de dolfijn die voor milan langs komt op zijn rug. Fijn dat het zo goed is gegaan. Krijgt hij morgen ook allebei de dolfijnen?

Groetjes ome Roland, tante juliette, anouk, rens en lucky

P.S: Lucky doet het hartstikke goed.

• 28 September 2011 - 07:40

Fam. Nagtzaam:

Hoi, Wat vreselijk dat Noa dood is gegaan zo op wat de 1e therapiedag had moeten zijn. Alle medewerkers zullen wel van slag zijn geweest. Hopelijk heeft dit verder niet te veel invloed op de therapie van Milan. Zo te lezen heeft hij het de eerste dag al erg goed gedaan. Kelly moest de eerste keer wel 3 dagen wennen (zwom toen met GeeGee en dit jaar met Chabelita). Het is best intensief zo die twee weken therapie maar probeer ook wat te genieten van het heerlijke klimaat daar. Leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. We blijven jullie volgen.
    Groetjes, Gerard, Anita, Kelly, Sandy en Wesley.

• 28 September 2011 - 09:17

De Buurtjes:

Hoi, wij zijn blij voor jullie dat de eerste dag goed is gegaan. Leuke foto's!
    Geniet ervan en wij blijven de weblog volgen.

Groetjes Monique, Laszlo en Joeri

• 28 September 2011 - 13:40

Ad En Corrij Enkevin:

wij volgen het iedere dag heel leuk om te zien heel veel succes en een hele fijne tijd

• 28 September 2011 - 14:59

Marij (zonnelicht):

Hallo Milan, Gerben en Jolanda
    Wat een bijzondere ervaring voor jullie.
    En wat vind ik Milan stoer zeg om met zo'n grote dolfijn te zwemmen.
    Ik geniet met jullie mee.
    Heel veel plezier daar en Milan zet hem op!

• 28 September 2011 - 17:03

Tante Sjaan En Oom K:

Wij volgen jullie al de gehele tijd sinds jullie onderweg zijn.
    Wij hebben begrepen, dat alles, na een wen-periode, nu
    hartstikke goed gaat. Fijn dat Milan nu ook met de dolfijnen
    goed kan omgaan. Grote kerel.

Wij blijven jullie volgen en houden ons op de hoogte.
    Succes en tot horens.

Tante Sjaan en Oom Kees van Iersel

• 28 September 2011 - 17:43

Bas Astrid En Isa:

Wat mooi om Milan zo te zien, het begin is gemaakt. Wij zijn heel benieuwd hoe dit verder gaat wij blijven jullie volgen! groetjes van ons.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Therapiedag 7

04 Oktober 2011

Therapiedag 6
Milan

Ik ben Milan van Iersel en ga in Mei 2014 (week 22 en 23) voor de derde keer dolfijn ondersteunende therapie volgen op Curaçao. Na in 2011 via Stichting Tess te mogen gaan ga ik nu voor de tweede keer via Stichting Tess. Tijdens en na de voorgaande twee therapieën heb ik mij positief ontwikkeld (beter luisteren, minder (aantal, duur, geluid) driftbuien, meer oog voor de omgeving, veel minder met spuug spelen, zonnebril en –pet ophouden). Ik heb een ontwikkelingsniveau van ongeveer 15 maanden. Mijn motorische vaardigheden zijn het best ontwikkeld, maar mijn communicatieve en sociale vaardigheden lopen achter op mijn ontwikkelingsniveau. Na allerlei onderzoeken is bij mij een afwijking gevonden op het 23e chromosoom paar (Jongen = XY, Meisje = XX). Op dit chromosoom paar is een duplicatie(=verdubbeling) van een klein gedeelte op het X-chromosoom vastgesteld: zogenaamd microduplicatie Xq13.1 Volgens de arts is dit ZEER waarschijnlijk de oorzaak van mijn ontwikkelingsachterstand. Op het moment van vaststelling was deze afwijking nog nooit eerder beschreven en kon het niet met 100% zekerheid worden gezegd. Daarom kon er ook nog niets worden gezegd over mijn verdere ontwikkeling. Begin 2013 zijn wij via deze weblog in contact gekomen met een moeder met een zoon waarbij dezelfde afwijking is vastgesteld. Ondertussen is bij een derde jongen in Nederland ook deze afwijking vastgesteld. Momenteel is onderzoek naar de afwijking gaande in Groningen en moeten wij wachten op de uitkomst. Ik hoop dat ik tijdens de therapie weer een aantal positieve ontwikkelingen ga doormaken en dat jullie veel plezier beleven aan mijn weblog. Laat eens een berichtje achter, want dat vinden wij net zo leuk om te lezen als jullie de weblog. Groetjes Milan

Actief sinds 09 Juli 2011