Triest nieuws - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milan Iersel - WaarBenJij.nu Triest nieuws - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milan Iersel - WaarBenJij.nu

Triest nieuws

Door: MilanvanIerseldolfijntherapie

Blijf op de hoogte en volg Milan

26 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Wij hadden nu gehoopt om onze eerste prachtige ervaringen van Milan met de dolfijn therapie hier te kunnen vertellen. Helaas heeft het lot deze ochtend anders beslist.

Bij aankomst op het CDTC stonden 2 medewerkers bij de bassins van de dolfijnen te kijken en raakte in lichte paniek. Meteen werd er gerend en gebeld en kwamen meer medewerkers naar de bassins.
Aan de mate van reacties van de medewerkers te zien was er iets ernstigs aan de hand.
Wij zijn toen naar binnen gegaan om ons te melden. Even later maakte we kennis met Milans therapeute Merel en ook zij was emotioneel. Zij meldde ons meteen dat de sessie van vandaag niet door zou gaan en morgen de eerste therapie dag zou gaan worden. Wij wisten toen nog steeds niet wat er aan de hand was. Na ongeveer 20 minuten kwam Marco (hoofdtherapeut) de situatie uitleggen.
Hij maakte kenbaar dat Noa, de dochter van Gee Gee en Mateo, deze ochtend is overleden. Volgens Marco waren er geen aanwijzingen dat Noa ziek was of dat er met haar iets aan de hand was.
Het hoe, wat, waarom was in deze korte tijd natuurlijk nog niet bekend.

Dit alles maakte natuurlijk diepe indruk op ons, maar nog meer op een Nederlandse familie die vandaag met hun zoon voor de 4e keer zouden deelnemen aan de dolfijn ondersteunende therapie en eindelijk Noa zouden ontmoeten.

De rest van vandaag zal net als de afgelopen dagen zijn. Alles rustig aan, op tijd het zwembad in en naar het strand, wat eten en drinken.

Morgen zal dus de eerste therapie dag worden en zullen we zien wat voor impact deze ochtend heeft gehad op de dolfijnen, therapeuten en alle betrokkenen.

• 26 September 2011 - 14:26

Anouk, Rens, :

Hallo ome Gerben, tante Jolanda en Milan
    Dat is geen leuk nieuws voor jullie en de dolfijnen. Hopelijk gaat het morgen wel door. Weet je al welke dolfijn jullie hebben? Heel veel succes vandaag.Groetjes anouk en Rens xxxxx

• 26 September 2011 - 14:51

Christel:

Hoi Gerben, Jolanda en Milan.

Wat een triest nieuws, en zo onverwachts ook. Het zal de komende dagen wel merkbaar zijn bij de andere dolfijnen. Wij leven met jullie mee, en zijn heel benieuwd hoe de therapie zal gaan.
    Zelf hebben wij ook 3 kindjes , waarvan 2 met een (grote) ontwikkelingsachterstand, epilepsie en PDD_NOS, autisme. De jongste heeft ook de genafwijking, maar geen ernstige symptomen
    Bij hen ligt het aan een recessief overgeerfde mutatie aan een genvariant, een zeldzame stofwisselingsziekte (vetzuuroxidatiestoornis) genaamd SCAD, waarvan wij beide drager zijn.
    1 van hen zat 2 jaar geleden ook op ODC het Zonnelicht.
    Dus wij weten hoe ingrijpend de zorg voor Milan voor jullie moet zijn.
    Heel veel succes met de therapie, en we wensen je daarnaast ook een paar superweken met veel prachtig weer op de Antillen.

groetjes Christel en familie

• 26 September 2011 - 15:21

Marion Hurkmans:

Lieve familie,

Jee, hier schrik ik van. Ik dacht ik ga even op de blog van Milan kijken lees ik dit nieuws van Noa.Wij weten uit ervaring hoe de relatie tussen dolfijn en therapeuten daar is dus dat dit nieuws daar heel hard is aangekomen weten we zeker...
    Echt triets....

Maar goed voor jullie ook vervelend . Heb je zo naar deze dag toegeleefd gebeurt er dit...
    Wij hopen dat voor jullie morgen de theapie goed van start gaat en dat jullie gaan genieten van al het moois wat je daar overkomt.

Groetjes Patrick, Marion, Rowen en Tijmen Hurkmans

• 26 September 2011 - 17:02

Fam Tacke:

Hallo lieve familie,

Ik hoorde het trieste nieuws van Jan Mathijssen en ben zo op jullie site terecht gekomen. Anouk heeft 2 x therapie gehad met GeeGee en was het eerste therapie kind wat na de bevalling van Noa met GeeGee en baby Noa mocht zwemmen.. Ik ben erg onder de indruk door dit vreselijke nieuws en durf het echt niet tegen Anouk te vertellen.. Wens iedereen daar maar heel veel sterkte van ons..

Wij hopen dat jullie ondanks dit trieste nieuws toch een goede therapietijd tegemoet mogen gaan. Dat verdienen jullie !!

Liefs uit Waalwijk

• 26 September 2011 - 17:04

Fam Tacke:

Sorry.. vergeet helemaal onze namen erbij te zetten (ben echt van de wap..)
    Groetjes uit Waalwijk van Ben, Nicolle, Anouk en Nick Tacke

Therapiedag 7

04 Oktober 2011

Therapiedag 6
Milan

Ik ben Milan van Iersel en ga in Mei 2014 (week 22 en 23) voor de derde keer dolfijn ondersteunende therapie volgen op Curaçao. Na in 2011 via Stichting Tess te mogen gaan ga ik nu voor de tweede keer via Stichting Tess. Tijdens en na de voorgaande twee therapieën heb ik mij positief ontwikkeld (beter luisteren, minder (aantal, duur, geluid) driftbuien, meer oog voor de omgeving, veel minder met spuug spelen, zonnebril en –pet ophouden). Ik heb een ontwikkelingsniveau van ongeveer 15 maanden. Mijn motorische vaardigheden zijn het best ontwikkeld, maar mijn communicatieve en sociale vaardigheden lopen achter op mijn ontwikkelingsniveau. Na allerlei onderzoeken is bij mij een afwijking gevonden op het 23e chromosoom paar (Jongen = XY, Meisje = XX). Op dit chromosoom paar is een duplicatie(=verdubbeling) van een klein gedeelte op het X-chromosoom vastgesteld: zogenaamd microduplicatie Xq13.1 Volgens de arts is dit ZEER waarschijnlijk de oorzaak van mijn ontwikkelingsachterstand. Op het moment van vaststelling was deze afwijking nog nooit eerder beschreven en kon het niet met 100% zekerheid worden gezegd. Daarom kon er ook nog niets worden gezegd over mijn verdere ontwikkeling. Begin 2013 zijn wij via deze weblog in contact gekomen met een moeder met een zoon waarbij dezelfde afwijking is vastgesteld. Ondertussen is bij een derde jongen in Nederland ook deze afwijking vastgesteld. Momenteel is onderzoek naar de afwijking gaande in Groningen en moeten wij wachten op de uitkomst. Ik hoop dat ik tijdens de therapie weer een aantal positieve ontwikkelingen ga doormaken en dat jullie veel plezier beleven aan mijn weblog. Laat eens een berichtje achter, want dat vinden wij net zo leuk om te lezen als jullie de weblog. Groetjes Milan

Actief sinds 09 Juli 2011