2e dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milan Iersel - WaarBenJij.nu 2e dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milan Iersel - WaarBenJij.nu

2e dag

Door: MilanvanIerseldolfijntherapie

Blijf op de hoogte en volg Milan

25 September 2011 | Nederland, Amsterdam

De tweede nacht is al een heel stuk beter gegaan. Milan werd pas rond 5 uur wakker en bleef redelijk rustig. Na het ontbijt maar meteen onze ontbijtpakketjes geregeld voor de komende 2 weken.
Vervolgens zijn we naar het CDTC gewandeld om de route alvast te verkennen.

Net voordat we weer terug wilden wandelen zagen we een grootte leguaan rond wandelen, meteen maar een paar foto’s van genomen.
Tijdens de wandeling langs het strand terug kwamen we een bij Lions dive een schommel tegen. Normaal is Milan hier niet vanaf te slaan en gaat om zijn hoogst, maar vandaag zat er niet zoveel puf in. Misschien nog niet helemaal aangepast.

Vanmiddag weer rustig aangedaan. Eerst wat gezwommen in het zwembad tijdens een flinke hoosbui en daarna nog even naar het strand.

Nog 1 nachtje slapen en dan gaat het beginnen waarvoor we zijn gekomen, de dolfijn ondersteunende therapie voor Milan. Het wordt vroeg opstaan, want we worden voor het eerste gesprek al om 07:30 uur op het CDTC verwacht.

Morgen dus de eerste ervaringen en foto’s van Milan met een van de dolfijnen.

• 26 September 2011 - 06:08

Ingrid Korstanje:

Ik ben zo benieuwd naar morgen,Hoe milan zal op reageren op de dolfijnen.Heel veel groetjes uit zeeland.

• 26 September 2011 - 06:35

Tante Juliette:

Wij zijn ook heel benieuwd hoe Milan zal reageren op de dolfijnen. Heel veel succes vandaag. We zullen aan jullie denken vanmiddag en zijn benieuwd naar de foto's.

groetjes tante Juliette, Ome Roland, Anouk en Rens xxxxx

• 26 September 2011 - 08:46

Jan Mathijssen:

Hoi Gerben en Jolanda en natuurlijk Milan,

Als je "last" van de buren hebt moet je ze even aanspreken. Ervaring leert dat je boven of naaste buren meestal niet door hebben dat hun lawaai zo gehorig kan zijn. De meeste gasten houden er overigens altijd rekening mee. Welk huisjes nummer heb je? Wie is de theraeute of horen we dan na vandaag. Succes met de therapie.

Jan Mathijssen
    Stichting Tess

• 26 September 2011 - 11:06

Andre Hanssen:

Hoi Milan, Gerben en Jolanda,

Ik hoop dat jullie vandaag een "dol fijne" dag hebben gehad. We zien het verslag wel tegemoet!

Veel plezier !

• 26 September 2011 - 11:27

Bas Astrid En Isa:

Dan kan het morgen eindelijk gaan beginnen, wij zijn erg benieuwd. Wij blijven jullie volgen veel plezier morgen veel liefs van ons.

• 26 September 2011 - 12:03

Cor Maas:

Hoi Gerben

Gisteren een hele makkelijke wedstrijd gehad tegen Oisterwijk. 8-2 gewonnen maar hadden er ook 20 kunnen zijn
    Ik hoop dat jullie het daar heel erg naar jullie zin hebben maar vooral dat Milan bij deze reis ook heel veel baat heeft
    Wij van Uno 6 zullen je trip via deze site op de voet volgen
    Probeer natuurlijk daarginds ook aan je conditie te denken (WEDSTRIJDJE ZWEMMEN MET DOLFIJNEN)
    Nogmaals heel veel plezier ook aan Jolanda en Milan en kom uitgerust terug

GKL

Therapiedag 7

04 Oktober 2011

Therapiedag 6
Milan

Ik ben Milan van Iersel en ga in Mei 2014 (week 22 en 23) voor de derde keer dolfijn ondersteunende therapie volgen op Curaçao. Na in 2011 via Stichting Tess te mogen gaan ga ik nu voor de tweede keer via Stichting Tess. Tijdens en na de voorgaande twee therapieën heb ik mij positief ontwikkeld (beter luisteren, minder (aantal, duur, geluid) driftbuien, meer oog voor de omgeving, veel minder met spuug spelen, zonnebril en –pet ophouden). Ik heb een ontwikkelingsniveau van ongeveer 15 maanden. Mijn motorische vaardigheden zijn het best ontwikkeld, maar mijn communicatieve en sociale vaardigheden lopen achter op mijn ontwikkelingsniveau. Na allerlei onderzoeken is bij mij een afwijking gevonden op het 23e chromosoom paar (Jongen = XY, Meisje = XX). Op dit chromosoom paar is een duplicatie(=verdubbeling) van een klein gedeelte op het X-chromosoom vastgesteld: zogenaamd microduplicatie Xq13.1 Volgens de arts is dit ZEER waarschijnlijk de oorzaak van mijn ontwikkelingsachterstand. Op het moment van vaststelling was deze afwijking nog nooit eerder beschreven en kon het niet met 100% zekerheid worden gezegd. Daarom kon er ook nog niets worden gezegd over mijn verdere ontwikkeling. Begin 2013 zijn wij via deze weblog in contact gekomen met een moeder met een zoon waarbij dezelfde afwijking is vastgesteld. Ondertussen is bij een derde jongen in Nederland ook deze afwijking vastgesteld. Momenteel is onderzoek naar de afwijking gaande in Groningen en moeten wij wachten op de uitkomst. Ik hoop dat ik tijdens de therapie weer een aantal positieve ontwikkelingen ga doormaken en dat jullie veel plezier beleven aan mijn weblog. Laat eens een berichtje achter, want dat vinden wij net zo leuk om te lezen als jullie de weblog. Groetjes Milan

Actief sinds 09 Juli 2011